REGULAMIN

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO LISAMAYO.PL

 

POSTANOWIENIA WSTĘPNE

1.    Regulamin to niniejszy Regulamin, który określa warunki świadczenia usług przez Sprzedawcę za pośrednictwem witryny www.lisamayo.pl na rzecz Klientów.

2.    Klient to (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, która ukończyła 13 rok życia; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; (4) osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej - która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.

3.    Konsument to Klient, który jest osobą fizyczną, korzystającą ze Sklepu, w tym szczególności dokonującą zakupów, w celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą lub zawodową.

4.    Sprzedawca / Usługodawca to Lisa Mayo Sobczak Spółka Jawna z siedzibą w Pabianicach, przy ul. Karniszewickiej 78A, 95-200 Pabianice, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000928322, NIP 7312073863, REGON 520258948, adres poczty elektronicznej: kontakt@lisamayo.pl, numer telefonu: 578-552-642, prowadząca niniejszySklep.

5.    Usługobiorca to (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; (4) osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej - korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.

6.    Sklep to sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę w języku polskim za pośrednictwem witryny www dostępnej w sieci Internet pod adresem url www.lisamayo.pl.

7.    Koszyk to Usługa Elektroniczna, udostępniania Klientowi, mająca na celu szybkie złożenie Zamówienia poprzez użycie przycisku „Do koszyka”, znajdującego się przy Produkcie w obszarze strony internetowej Sklepu.

8.    Umowa sprzedaży toumowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.

9.    Umowa o świadczenie usług / Usługa Elektroniczna to świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. nr 144 poz. 1204 z późn. zm.) przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.

10.Ustawa o Prawach Konsumenta to ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

11.Konto Klienta to Usługa Elektroniczna udostępniona w Sklepie. Jest to oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie; panel zarządzający zamówieniami Klienta, dostępny w obszarze Sklepu, pod warunkiem dokonania Rejestracji i zalogowania.

12.Kodeks Cywilny to ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).

13.Rejestracja to utworzenie Konta Klienta przez Klienta, przy użyciu formularza rejestracyjnego Sklepu znajdującego się na jego stronie internetowej.

14.Formularz Zamówienia to Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu Dostarczenia Produktu i płatności.

15.Rabat to forma obniżenia wartości rachunku, wprowadzana podczas stosowania akcji promocyjnych. Szczegóły akcji promocyjnych regulowane są każdorazowo w regulaminach promocji dostępnych na stronie Sklepu Internetowego.

16.Produkt to dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

17.Dostarczenie to doręczenie Produktów Klientowi na wskazane przez niego miejsce przeznaczenia, za pośrednictwem Przewoźnika.

18.Przewoźnik to będący przewoźnikiem podmiot wykonujący czynności Dostarczania Produktów we współpracy ze Sprzedawcą.

19.Przedsiębiorca to osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

20.Przedsiębiorca jednoosobowy działający na prawach konsumenta to osoba fizyczna zawierająca Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy Sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

21.Zewnętrzny System Płatności to system płatności internetowych, którym posługuje się Sprzedawca, przy czym aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu w Zakładce płatności.

22.Dni Robocze to dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

23.Newsletter – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie, z wykorzystaniem treści, stanowiąca usługę cyfrową w rozumienia Ustawy o prawach konsumenta.

24.Lista życzeń to Usługa elektroniczna umożliwiająca Klientom Sklepu tworzenie listy ulubionych Produktów, które trafiają do zakładki „Mój schowek” w Koncie Klienta.

25.Opinie o Produkcie – Usługa Elektroniczna, polegająca na możliwości wystawienia przez Klienta opinii na temat zakupionego Produktu.

 

§1 OGÓLNE WARUNKI UMOWNE

1.    Sprzedawca na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną ustanawia Regulamin, który udostępnia pod adresem url Sklepu: www.lisamayo.pl

2.    Sprzedawca prowadzi Sklep zgodnie z Regulaminem i przepisami powszechnie obowiązującego prawa.

3.    Sprzedawca udostępnia niniejszy Regulamin na stronie internetowej Sklepu.

4.    Treść Regulaminu oraz wersji archiwalnych Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze strony Sklepu Internetowego.

5.    Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, Przedsiębiorców jednoosobowych działających na prawach konsumenta, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu (z wyjątkiem §9 Regulaminu, który skierowany jest wyłącznie do Przedsiębiorców).

6.    Podane na stronie internetowej Sklepu informacje nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy Sprzedaży.

7.    Świadczenie wszystkich usług w ramach Sklepu odbywa się za pośrednictwem strony internetowej Sklepu przez 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę i 7 (siedem) dni w tygodniu.

8.    Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w Regulaminie Sklepu i Polityki prywatności. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Usługodawca ma prawo dostępu do ich treści oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania (sprostowania), a także prawo żądania ich usunięcia po upływie wskazanego okresu lub ograniczenia ich przetwarzania.

 

§2 USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE

1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto Klienta, Formularz Zamówienia, Koszyk oraz Newsletter, Lista życzeń i Opinie o Produkcie.

1)     Konto Klienta – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu formularza rejestracji i potwierdzeniu zapoznania się z Regulaminem, (2) kliknięciu pola „Rejestracja” oraz (3) potwierdzeniu chęci utworzenia Konta poprzez kliknięcie w link potwierdzający rejestrację (zawarcie Umowy o świadczenie usługi elektronicznej), przesłany automatycznie na podany przez Usługobiorcę adres poczty elektronicznej. Klient wraz z linkiem otrzymuje Regulamin Sklepu (przekazanie na Trwałym nośniku).

a)     W formularzu rejestracji niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej oraz hasło i numer telefonu.

b)     Niezależnie od powyższego możliwe jest także utworzenie Konta za pomocą połączenia Konta z profilem utworzonym uprzednio na platformie Facebook.

c)     Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@lisamayo.pl lub też pisemnie na adres: Lisa Mayo Sobczak Spółka Jawna, ul. Karniszewicka 78A, 95-200 Pabianice.

d)     Założenie Konta nie jest wymagane do złożenia Zamówienia, przy czym ułatwia proces składania Zamówień i ewentualnych reklamacji.

2)     Koszyk – korzystanie z Koszyka rozpoczyna się z momentem dodania Produktu. Usługa Koszyk świadczona jest nieodpłatnie i ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia lub zakończenia aktywności przez Klienta. Umieszczenie Produktu w Koszyku nie zapewnia jego dostępności.

3)     Formularz Zamówienia – złożenie Zamówienia następuje w chwili dodania Produktów do Koszyka, a następnie wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na stronie Sklepu pola „Złóż zamówienie” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.

a)     Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.

4)     Newsletter – korzystanie z Newslettera rozpoczyna się po wyrażeniu przez Klienta zgody na jego otrzymywanie i udostępnieniu Usługodawcy adresu poczty elektronicznej, celem wpisania na listę subskrybentów.

Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Zamówienie Usługi następuje poprzez użycie właściwego pola aktywacji Newslettera w formularzu rejestracyjnym lub w innym formularzu udostępnionym przez Sprzedawcę na stronie internetowej Sklepu. Przedmiotem niniejszej Umowy jest świadczenie Sprzedawcy na rzecz Usługobiorcy, polegające na przesyłaniu na adres poczty elektronicznej wiadomości zawierających informacje dotyczące Produktów lub Usług świadczonych przez Sprzedawcę. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, rezygnacji z otrzymywania Newslettera poprzez wypisanie się z subskrypcji przy użyciu pola deaktywującego w Koncie Klienta albo poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@lisamayo.pl lub też pisemnie na adres: Lisa Mayo Sobczak Spółka Jawna, ul. Karniszewicka 78A, 95-200 Pabianice.

5)     Lista życzeń – usługa polegająca na możliwości zapamiętania danego Produktu przez osobę odwiedzającą Sklep poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji (kliknięcie w oznaczenie graficzne w interfejsie, w karcie produktu), nawet bez posiadania Konta. Stworzenie listy życzeń jest możliwe tylko z produktów obecnych w aktualnej ofercie Sprzedawcy. 

6)     Opinie o Produkcie – wystawienie opinii przez Klienta jest możliwe po dokonaniu zakupu Produktu i wyrażeniu przez niego zgody poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji wyświetlającej się w interfejsie Sklepu,

7)     Pytanie o Produkt – usługa polegająca na elektronicznym przesłaniu informacji o dostępności określonych, wskazanych przez Usługobiorcę Produktów. Jeśli Produkty są dostępne Usługobiorca otrzymuje powiadomienie na podany adres e-mail.

2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca, w celu prawidłowego korzystania z usług Sklepu: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do aktywnej poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Opera, Google Chrome, Safari - zalecane są najnowsze ich wersje (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.

3. Sprzedawca stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne by zapewnić bezpieczeństwo świadczonych usług i funkcjonalności. Korzystanie ze Sklepu połączone jest z typowymi zagrożeniami, dotyczącymi korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną, w tym dotyczącymi przekazywania danych przez sieć internetową, takimi jak utrata i pozyskiwania dostępu przez osoby nieuprawnione.

4. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter Internetu i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania lub modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione. Sprzedawca zaleca stosowanie przez Klientów środków technicznych takich jak programy chroniące tożsamość użytkowników.

5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zabezpieczenie urządzeń końcowych stosowanych przez Klienta, przed ingerencją osób trzecich – w uzasadnionych przypadkach Sprzedawca zastrzega sobie prawo wprowadzenia procedur mających na celu zagwarantowanie stosowanego poziomu zabezpieczeń.

6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo dokonywania prac technicznych i konserwacyjnych Sklepu. O przerwach technicznych Sprzedawca może poinformować odpowiednim komunikatem w Sklepie. Czasowe zawieszenie lub ograniczenie świadczenia usług nie ma wpływu na przysługujące Klientom uprawnienia wynikające z przepisów obowiązującego prawa. Występowanie drobnych niedogodności w funkcjonowaniu Sklepu (m.in. ze względu na czynności konserwacyjne lub związane z aktualizacją Usług) jest normalne w toku świadczenia usług i nie stanowi naruszenia Umowy o świadczenie usług.

7. Sprzedawca ma prawo do zablokowania dostępu do Usług Elektronicznych świadczonych w Sklepie Klientowi, który wykorzystuje Sklep do celów niezgodnych z jego przeznaczeniem lub który narusza prawo, dobre obyczaje lub postanowienia Regulaminu. Zablokowanie dostępu do Konta Klienta i innych Usług Elektronicznych świadczonych nieodpłatnie w Sklepie Internetowym trwa przez okres niezbędny do rozwiązania sytuacji będącej podstawą blokady Konta i innych Usług Elektronicznych. Sprzedawca zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta i innych Usług Elektronicznych poprzez wysłanie korespondencji na adres do korespondencji elektronicznej podany przez Klienta w formularzu rejestracji. W przypadku zablokowania Konta Klienta niezrealizowane zamówienia złożone przez tego Klienta zostają̨ anulowane przez Sprzedawcę. Anulowanie następuje w ciągu 7 dni od zablokowania Konta. W takim wypadku, jeżeli zapłata za zamówienie została już̇ dokonana, Sprzedawca zwróci Klientowi całość́ zapłaconej kwoty, tą samą drogą, którą płatność została dokonana. Zwrot nastąpi niezwłocznie, zgodnie z postanowieniami Regulaminu.

8.Usługobiorca obowiązany jest do:

1)     podawania w udostępnionych w ramach Sklepu formularzach wyłącznie prawdziwych i aktualnych danych,

2)     aktualizowania danych osobowych, podanych w związku z zawarciem Umowy o świadczenie usług lub zawarciem Umowy Sprzedaży,

3)     korzystania z funkcjonalności Sklepu w sposób niezakłócający ich funkcjonowania oraz w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego;

4)     niepodejmowania działań jak wskazane poniżej:

a)     umieszczanie w Sklepie jakichkolwiek treści naruszających przepisy prawa, dobre obyczaje lub naruszający dobra osobiste osób trzecich (zakaz umieszczania treści o charakterze bezprawnym); 

b)     wykonywanie czynności powodujących ingerencję w zasady lub techniczne aspekty funkcjonowania Sklepu;

c)     modyfikowanie treści cyfrowych;

d)     przekazywanie nazwy Klienta (Loginu) lub hasła jakimkolwiek osobom nieupoważnionym;

e)     naruszanie jakichkolwiek ograniczeń obowiązujących geograficznie bądź terytorialnie;

f)       wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby interes Sprzedawcy, m.in. zamieszczanie treści niezwiązanych z działalnością Sprzedawcy lub treści mogących wprowadzić w błąd;

g)     przełamywanie zabezpieczeń Sklepu bądź inne działania na szkodę Sprzedawcy.

 

§ 3. OPINIE O PRODUKTACH

1.     Opinię dotyczącą Produktu można umieścić podczas wizyty w Sklepie Internetowym i dokonaniu zakupu poprzez kliknięcie w interfejs umieszczony przy Towarze;

2.     Warunkiem uzyskania możliwości wystawienia weryfikowanej Opinii jest wyrażenie przez Klienta zgody (zaznaczenie odpowiedniego checkboxu po złożeniu zamówienia).

3.     Dodanie Opinii jest dobrowolne i nieodpłatne.

4.     W ramach jednego zamówienia Klient ma możliwość wyłącznie jednokrotnego dodania Opinii.

5.     Oceny są przechowywane i prezentowane publicznie na stronie Sklepu.

6.     Sprzedawca weryfikuje Opinie za pomocą adresu e-mail, który został użyty w procesie zakupowym danego Produktu.

7.     Wystawiając Opinię Klient podaje następujące informacje:

a)   wypowiedź słowną ;

b)   treść Opinii.

8.     Opinia zostanie opublikowana przez Sprzedawcę po dokonaniu weryfikacji pod kątem zgodności jej treści z zasadami Regulaminu.

9.     Sprzedawca weryfikuje czy dane Produktu (nazwa, kolor) są zgodne z oferowanym zakresem Produktów oraz czy adres do korespondencji elektronicznej, z którego dokonano wystawienia oceny jest tożsamy z  do korespondencji elektronicznej podanym podczas wyrażenia zgody.

10.  Sprzedawca zastrzega sobie prawo do kontaktu z Klientem zamieszczającym Opinię z wykorzystaniem przekazanego adresu do korespondencji elektronicznej.

11.  Sprzedawca publikuje w Sklepie:

a)   wszystkie Opinie, z wyjątkiem tych, które spełniają przesłanki, o których mowa w pkt. 16 i 22 niniejszego paragrafu;

b)   zarówno Opinie pozytywne jak i Opinie negatywne.

12.  Opinie w Sklepie:

a)    nie są sponsorowane;

b)    nie mają na nie wpływu stosunki umowne ze Sprzedawcą;

c)     nie są w żaden sposób modyfikowane.

13.  Decyzja o odrzuceniu Opinii zostaje podjęta w terminie 14 dni kalendarzowych liczonych od dnia otrzymania Opinii przez Sprzedawcę.

14.  O odrzuceniu Opinii Klient jest informowany w wiadomości wysłanej na adres do korespondencji elektronicznej podany w zgodzie na przesyłanie zaproszenia do wystawienia Opinii, zawierającej jednocześnie informację o przyczynie odrzucenia Opinii.

15.  Ponowne zamieszczenie Opinii po jej odrzuceniu przez Sprzedawcę jest możliwe po spełnieniu wszystkich wymagań odnośnie Opinii, wskazanych w Regulaminie.

16.  Sprzedawca zastrzega prawo odrzucenia i niepublikowania Opinii, która:

           a)narusza postanowienia Regulaminu,

           b)narusza obowiązujące przepisy prawa,

           c)nie jest zgodna z dobrymi obyczajami, normami społecznymi lub obyczajowymi,

           d)wzywa do nienawiści na jakimkolwiek tle w szczególności rasowej, wyznaniowej, etnicznej,

           e)zawiera treści faszystowskie, pornograficzne lub powszechnie uznane za wulgarne,

            f)propaguje przemoc lub obraża uczucia religijne,

           g)    narusza prawa osób trzecich lub stanowi groźbę skierowaną do innych osób,

           h)    zawiera dane osobowe, adresy e-mail lub inne dane umożliwiające bezpośredni kontakt,

             i)    jest kopią treści Opinii w całości lub części wystawionych przez innych Klientów Sklepu, producenta opiniowanego Towaru oraz zawiera fragmenty treści z różnych źródeł,

             j)    zawiera odnośniki do innych stron internetowych, podmiotów w szczególności konkurencyjnych serwisów internetowych, sklepów internetowych,

           k)    zawiera cenę Towaru,

             l)    zawiera treści reklamowych lub innych treści o charakterze komercyjnym, nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd,

         m)    nie dotyczy w całości lub części opiniowanego Towaru,

           n)    zawiera treści o charakterze spamu,

           o)    jest dodawana wielokrotnie przez tego samego Klienta lub o tożsamej treści,

           p)    jest zamieszczana przez urządzenia automatyczne, tzw. boty,

           q)    pozostaje w sprzeczności z dobrym imieniem, renomą lub interesem Sprzedawcy,

            r)    nie jest sporządzona z zachowaniem zasad poprawnej pisowni;

           s)    stanowi czyn nieuczciwej konkurencji.

17.  Treść Opinii jest ograniczona jedynie do umieszczenia pliku tekstowego. Nie jest możliwe zamieszczanie w Opinii plików graficznych czy multimedialnych.

18.  Opinia jest publikowana w Sklepie przez okres, w którym oferowany jest Towar będący przedmiotem Opinii.

19.  Treści zamieszczone przez Klienta nie są jego subiektywną oceną i nie odzwierciedlają poglądów Sprzedawcy.

20.  Sprzedawca nie jest dostawcą treści zawartej w Opinii, a jedynie podmiotem zapewniającym techniczne możliwości do przedstawiania tych treści w Sklepie.

21.  Wystawiając Opinię, Klient oświadcza, że:

a)               Opinia nie narusza zasad zawartych w Regulaminie;

b)               Opinia jest wynikiem własnej intelektualnej działalności Klienta i nie narusza praw osób trzecich, w szczególności praw autorskich; w przypadku nieprawdziwości powyższych oświadczeń Klient ponosi odpowiedzialność wobec osób trzecich za naruszenie ich praw;

c)               udziela Sprzedawcy niewyłącznej, nieodpłatnej licencji na wykorzystywanie, utrwalanie w pamięci komputera, zmienianie, usuwanie, uzupełnianie, wykonywanie publiczne, wyświetlanie publiczne, zwielokrotnianie (wytwarzanie dowolną techniką egzemplarzy Opinii, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową) i rozpowszechnianie przez publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niej dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym,w szczególności w internecie Treści i Opinii oraz na wykorzystywanie Opinii w celu promocji i reklamy Sprzedawcy, na terytorium całego świata;

d)               zezwala Sprzedawcy na udzielanie dalszych sublicencji w odniesieniu do Treści;

e)               zezwala na wykonywanie samodzielnie przez Sprzedawcę lub za pomocą podmiotów trzecich praw zależnych w zakresie opracowania, dostosowywania, przerabiania i tłumaczenia Treści i Opinii, w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

22.  Zabronione jest:

a)               dostarczanie lub przekazywanie w Opinii jakichkolwiek treści zabronionych przez obowiązujące przepisy prawa, w szczególności treści naruszających prawa autorskie osób trzecich albo ich dobra osobiste (zakaz umieszczania treści o charakterze bezprawnym);

b)               umieszczanie w Opinii niezamówionej informacji handlowej lub publikacji reklam towarów i usług;

c)               wykonywanie czynności informatycznych lub wszelkich innych czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta, w tym danych innych Klientów lub ingerencja w zasady lub techniczne aspekty funkcjonowania Sklepu;

d)               naruszanie jakichkolwiek ograniczeń obowiązujących geograficznie bądź terytorialnie;

e)               dostarczanie Treści nie związanych z działalnością Sprzedawcy;

f)                 dostarczanie Treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd.

23.  Opinia Klienta może być udostępniana organom uprawnionym na mocy obowiązujących przepisów prawa do jej otrzymania.

24.  Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zabezpieczenie urządzeń końcowych stosowanych przez Klienta, przed ingerencją osób trzecich. Z uwagi na publiczny charakter sieci Internet, korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione.

25.  W celu prawidłowego korzystania z funkcjonalności wystawiania Opinii Klient powinien zapewnić we własnym zakresie i na własny koszt dostęp do odpowiednich urządzeń, Internetu oraz energii elektrycznej.

26.  Występowanie drobnych niedogodności w funkcjonowaniu Sklepu (m.in. ze względu na czynności konserwacyjne lub związane z aktualizacją usług) jest normalne w toku świadczenia usług.

27.  Każdy kto uzna, że Opinia publikowana w Sklepie narusza jego prawa może powiadomić Sprzedawcę o potencjalnym naruszeniu w sposób i na zasadach wskazanych w Regulaminie Sklepu.

28.  Klient wyłącznie i samodzielnie ponosi odpowiedzialność za wypowiedź poczynioną w ramach Opinii. Sprzedawca jest uprawniony do usunięcia Opinii na zasadach wynikających z przepisów prawa i Regulaminu.

29.  Otrzymanie powiadomienia, o którym mowa w pkt. 27 niniejszego paragrafu powoduje zawieszenie publikacji Opinii w Sklepie.

 

 

§4. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO DLA USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1.     Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Sklepu (z wyłączeniem procedury reklamacji Produktu, która została wskazana w dalszej części Regulaminu) Usługobiorca może składać:

a.     pisemnie na adres: Lisa Mayo Sobczak Spółka Jawna, ul. Karniszewicka 78A, 95-200 Pabianice.

b.     w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@lisamayo.pl

2.     Zaleca się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania Usługobiorcy; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

3.     Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.

 

§5 WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY

1.    Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów usługę sprzedaży Produktów na odległość, za pośrednictwem Sklepu, za pomocą Formularza Zamówień.

2.    Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie zgodnie z §2 ust. 1 pkt 3Regulaminu i potwierdzeniu przez obsługę Sklepu zmianą statusu na "Zamówienie przyjęte do realizacji".

3.    Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta o statusie ”Zamówienie przyjęte do realizacji”, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

4.    Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera podatek od towarów i usług, przy czym nie zawiera informacji odnośnie kosztów Dostarczenia i innych kosztów, które Klient zobowiązany jest ponieść w związku z Umową sprzedaży.

5.    Koszty transakcji i Dostarczenia Produktu ponosi Klient.

6.    Łączna cena zamówienia, widoczna w obszarze Koszyka przed złożeniem zamówienia a po wyborze sposobu Dostarczenia Produktów oraz płatności, obejmuje cenę za zamówione Produkty wraz z należnościami podatkowymi oraz wszelkimi kosztami pochodnymi, w szczególności kosztami Dostarczenia i transakcji. Łączna cena zamówienia jest wiążąca dla Sprzedawcy i Klienta.

7.    Ceny zamieszczone przy danym Produkcie są określone jako:

a)        cena regularna – cena stosowana bez promocji na dany Produkt,

b)        cena promocyjna – stosowana przy obniżce (promocji, rabacie, upuście),

c)        cena najniższa z ostatnich 30 dni – podawana informacyjnie w przypadku wprowadzenia obniżki cen na dany Produkt.

8.    Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail (na adres poczty elektronicznej podany w Zamówieniu), zawierającą szczegóły Zamówienia (Trwały nośnik). Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Sprzedawcy.

9.    Realizacja Zamówienia następuje w zależności od wybranego sposobu płatności, tj. po dokonaniu płatności i jej zaksięgowaniu na rachunku bankowym Sprzedawcy bądź otrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia pozytywnej realizacji płatności z Zewnętrznego Systemu Płatności.

 

§6 SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI

  1. Sklep umożliwia następujące sposoby płatności z tytułu świadczonych Usług Sprzedaży:

1)   przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy,

2)   płatności elektroniczne i kartą płatniczą przy użyciu Zewnętrznego Systemu Płatności (Przelewy24.pl, PayU, PayPo),

3)   gotówką przy odbiorze za pobraniem od Przewoźnika.

  1. Bezpieczeństwo płatności elektronicznych i kartą płatniczą zapewnia: Przelewy24.pl, PayU, PayPo. W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej zamawiającego.
  2. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą (Przelewy24.pl, PayU), Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
  3. W przypadku wyboru płatności odroczonej (PayPo) Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie do 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży bądź płatności w ratach, na warunkach udzielonych przez PayPo.
  4. W przypadku wyboru przez Klienta płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
  5. W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminach, o których mowa powyżej, Sprzedawca ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży. Po bezskutecznym upływie terminu na dokonanie płatności, Sprzedawca prześle Klientowi oświadczenie o odstąpieniu (na trwałym nośniku – w formie pliku pdf w wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej wskazany podczas składania Zamówienia) od Umowy Sprzedaży na podstawie art. 492 Kodeksu cywilnego. Rachunek lub faktura VAT z tytułu Usługi Sprzedaży zostają dołączone do Produktów podlegających wydaniu.
  6. Na wniosek Klienta, rachunek lub faktura VAT z tytułu Usługi Sprzedaży mogą zostać wysłane w formie elektronicznej.
  7. Zwrot płatności przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty powstania przyczyny, w przypadku:

1)   braku możliwości przyjęcia oferty złożonej w ramach Zamówienia, gdy Umowa Sprzedaży nie zostaje zawarta,

2)   odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Konsumenta,

3)   rezygnacji przez Klienta z zamówienia lub części zamówienia opłaconego przed realizacją,

4)   uznania przez Sprzedawcę roszczenia objętego zgłoszeniem reklamacyjnym w całości lub części, na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów.

  1. Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że wyrazi on zgodę na inne rozwiązanie, które nie wiążę się dla niego z żadnymi kosztami.
  2. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez Klienta dodatkowych kosztów Dostarczenia Produktów, jeżeli Klient wybrał sposób Dostarczenia Produktów inny niż najtańszy zwykły sposób Dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

 §7 KOSZTY, SPOSOBY I TERMIN DOSTARCZENIA PRODUKTU

1.    Dostarczenie Produktu dostępne jest na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej (przesyłki krajowe).

2.     Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, Dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce „Koszty i Terminy Dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.

3.    Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy Produktu:

1)   Przesyłka kurierska DHL – płatność z góry i za pobraniem,

2)   Paczkomaty InPost – płatność z góry.

4.    Termin Dostarczenia Produktu wynosi do 2 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano inny termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin. Do terminu Dostarczenia należy doliczyć czas niezbędny na przygotowanie przesyłki (1-4 Dni Robocze), którego bieg rozpoczyna się:

1)   W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznej lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.

2)   W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.

5.     W Sklepie jest możliwość złożenia zamówienia z dostawą do wybranych państw poza granicami Polski. Lista państw, gdzie dostawy Produktu są możliwe jest zamieszczona w zakładce „Koszty i terminy dostawy”.

6.     Sprzedawca nie prowadzi działalności poza terytorium Polski, a jedynie umożliwia wskazanie jako miejsca dostawy poza granicami Polski.

§8 REKLAMACJE – ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY WOBEC KONSUMENTA ZA NIEZGODNOŚĆ PRODUKTU Z UMOWĄ SPRZEDAŻY

1.     Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Konsumentom Produktu zgodnego z Umową Sprzedaży.

2.     Sprzedawca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od dostarczenia Produktu.

3.     W przypadku Produktów zakupionych do dnia 31 grudnia 2022 r. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wadę Produktu, jeśli wada zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od dnia wydania Produktu.

4.     Produkt jest zgodny z Umową Sprzedaży, jeżeli zgodne z Umową Sprzedaży pozostają w szczególności jego:

1)     opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność;

2)     nadaje się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

3)     występuje w takiej ilości i ma takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:

a)     nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,

b)     przed zawarciem Umowy Sprzedaży publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,

c)     publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy Sprzedaży;

d)     jest dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;

e)     jest takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem Umowy Sprzedaży, i odpowiada opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.

5.     Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może żądać:

a)     naprawy Produktu lub

b)     wymiany Produktu.

6.     Reklamację z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży można złożyć w następujący sposób:

1)     pisemnie na adres Sprzedawcy: Lisa Mayo Sobczak Spółka Jawna z siedzibą w Pabianicach, przy ul. Karniszewickiej 78A, 95-200 Pabianice,

2)     w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@lisamayo.pl

3)     telefonicznie pod numerem telefonu: 578-552-642.

7.     W zgłoszeniu reklamacyjnym  zaleca się podanie przez Konsumenta :

1)     informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji (nazwa Produktu, data zakupu), w szczególności rodzaju i daty zaistnienia braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży ;

2)     żądania z tytułu przysługujących praw z tytułu braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży poprzez określenie sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży;

3)     danych kontaktowych składającego zamówienie (imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres poczty elektronicznej, numer telefonu) – ułatwi to oraz przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi wskazane w zdaniu poprzednim nie mają wpływu na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem opisu reklamacji.

8.     Wraz ze zgłoszeniem reklamacyjnym należy odesłać reklamowany Produkt.

9.     W przypadku Produktów zakupionych od dnia 01 stycznia 2023 r., Konsument jest uprawniony w szczególności do żądania doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży poprzez:

1) wymianę lub naprawę Produktu

a)               Jeśli sposób doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży (wymiana/naprawa) byłby niemożliwy lub wymagałby nadmiernych kosztów od Sprzedawcy, może on dokonać wymiany Produktu zamiast żądanej naprawy lub dokonać naprawy Produktu zamiast żądanej wymiany.

b)               Jeśli zarówno naprawa jak i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży w wybrany sposób, tj. poprzez naprawę lub wymianę. Wówczas Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży lub obniżenia ceny.

2) złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny (ze wskazaniem do jakiej kwoty) lub odstąpienia od Umowy Sprzedaży, jeśli:

a)     Sprzedawca nie dokona naprawy lub wymiany Produktu lub w stosownych przypadkach nie dokonał naprawy lub wymiany zgodnie z przepisami lub odmówił naprawy lub wymiany z uwagi na to, że były niemożliwe lub wymagały nadmiernych kosztów;

b)     brak zgodności Produktu z umową występuje nadal pomimo, że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z umową (poprzez jego wymianę lub naprawę);

c)      brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego żądania naprawy lub wymiany Produktu;

d)     Sprzedawca oświadczył, że nie doprowadzi Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży (poprzez wymianę lub naprawę) w rozsądnym czasie lub bez poważnych niedogodności dla Konsumenta lub wynika to z okoliczności.

10.  Konsument nadal ma prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży jeśli brak zgodności z umową jest nieistotny.

11.  W przypadku Produktów zakupionych do dnia 31 grudnia 2022 r., składając reklamację Konsument jest uprawniony w szczególności do:

1) złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny (ze wskazaniem do jakiej kwoty) albo odstąpienia od Umowy Sprzedaży, jeżeli wada będzie istotna – w takim wypadku Sprzedawca może niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności wymienić reklamowany Produkt na nowy lub usunąć wadę lub

2) żądania wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady – również w tym wypadku niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności Sprzedawca może wymienić wadliwy Produkt na nowy (w przypadku żądania naprawy) lub naprawić Produkt (w przypadku żądania wymiany na nowy).

12. Sprzedawca ustosunkuje się do złożonej reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (słownie: czternastu) dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. W przypadku braku ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.

13. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji Sprzedawca odeśle Produkt wraz z opinią co do niezasadności reklamacji.

14. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku (korespondencja e-mail).

15. Konsument może skorzystać z pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Podmiotem uprawnionym, właściwym dla Sprzedawcy jest Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Łodzi. Ul. Gdańska 38, 90-730 Łódź, https://www.wiih.lodz.pl/.

16. Zwrot ceny jest dokonywany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

17. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży jeśli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży, dostał wyraźną informację o tym, że nabywany Produkt jest niepełnowartościowy (np. produkt z uszkodzeniem, zabrudzeniem) i zaakceptował brak danej cechy Produktu.

18. Postanowienia niniejszego działu stosuje się odpowiednio do Przedsiębiorcy Jednoosobowego Działającego na Prawach Konsumenta tj. gdy z treści zawieranej Umowy Sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

 

§ 9. zwroty. odstąpienie od umowy przez konsumenta

  1. Konsument może bez podawania przyczyny odstąpić w terminie 14 dni od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży może zostać złożone:

1)     pisemnie na adres Sprzedawcy: Lisa Mayo Sobczak Spółka Jawna z siedzibą w Pabianicach, przy ul. Karniszewickiej 78A, 95-200 Pabianice,

2)     w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@lisamayo.pl

3)     w formie elektronicznej za pośrednictwem zakładki „Zgłoś zwrot” na stronie Sklepu, poprzez podanie nr Zamówienia i adresu e-mail podanego przy Zamówieniu.

 

  1. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Formularz zwrotu” Konsument może skorzystać ze wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe. W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży drogą elektroniczną, Sprzedawca potwierdza otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  2. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się dla Umowy Sprzedaży, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt – od objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku gdy Umowa Sprzedaży obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części, dla pozostałych umów – od dnia ich zawarcia.
  3. Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje w sytuacji, gdy Umowa Sprzedaży dotyczy Produktu wyprodukowanego według specyfikacji Konsumenta.
  4. Sprzedawca zwraca w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  5. Niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym Konsument odstąpił od Umowy Sprzedaży, ma on obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Niniejszy przepis nie znajduje zastosowania w przypadku, gdy Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Konsument zwraca Produkt na adres: Lisa Mayo Sobczak Spółka Jawna z siedzibą w Pabianicach, przy ul. Karniszewickiej 78A, 95-200
  6. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  7. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, uważa się ją za niezawartą. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  8. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
  9. Postanowienia niniejszego działu stosuje się odpowiednio do Przedsiębiorcy Jednoosobowego Działającego na Prawach Konsumenta tj. gdy z treści zawieranej Umowy Sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.


§10 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

1.    Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Przedsiębiorców

2.    Sprzedawcy i Przedsiębiorcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Wraz ze złożeniem oświadczenia o odstąpieniu, Przedsiębiorca jest zobowiązany odesłać Sprzedawcy Produkt stanowiący przedmiot Umowy Sprzedaży, której dotyczy odstąpienie. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użyto podczas składania Zamówienia.

3.    Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Przedsiębiorcę sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.

4.    Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu Przewoźnikowi przechodzą na Przedsiębiorcę korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Przedsiębiorcy oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.

5.    W razie przesłania Produktu do Przedsiębiorcy za pośrednictwem przewoźnika Przedsiębiorca obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

6.    Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Przedsiębiorcy zostaje wyłączona.

7.    W wypadku Przedsiębiorców Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.

8.    Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Przedsiębiorcy, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty 1000 zł (słownie: jednego tysiąca złotych). Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Przedsiębiorcy tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia Umowy Sprzedaży i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.

9.    Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Przedsiębiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

 

 

§11 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

  1. Konsument posiada możliwość skorzystania z następujących pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

1)   zwrócenie się do stałego sądu polubownego przy wojewódzkich inspektorach, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2020 r. poz. 1706), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach określa Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej (Dz.U. 2017 poz. 1356).

2)   zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2020 r. poz. 1706), z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, celem zakończenia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą, zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiazywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. poz. 1823). Informacja na temat zasad i trybu procedury postępowania prowadzonego przez Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.

3)   skorzystanie z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 889 866,,

4)   złożenie skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi także źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i Konsumentami. Platforma ODR stanowi jeden wspólny punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców, umożliwiający pozasądowe rozstrzyganie sporów dotyczących zobowiązań umownych, wynikających z zawartej internetowej umowy sprzedaży lub zawartej internetowej umowy o świadczenie usług.

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

 

§12 DANE OSOBOWE

1.    Administratorem danych osobowych Klientów Sklepu jest Sprzedawca.

2.    Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do wypełniania Formularza Zamówienia, zawarcia Umowy na korzystanie z Usług Elektronicznych, zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży, rozpatrywania reklamacji, otrzymywania Newslettera i innych działań marketingowych (konkursy, programy lojalnościowe). Niepodanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości świadczenia ww. usług.

3.    Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych realizowanej przez Administratora znajdują się w Polityce Prywatności, która znajduje się w Sklepie w zakładce „POLITYKA PRYWATNOŚCI”.

 

§13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu z ważnych powodów, w szczególności: zmiany w zakresie obowiązujących przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień Regulaminu. Sprzedawca poinformuje Klientów o zmianach w Regulaminie, z co najmniej 14 – dniowym wyprzedzeniem przed dniem wejścia w życie zmian, poprzez zamieszczenie na stronie Sklepu stosownej informacji o zmianie Regulaminu, a także prześle na adres poczty elektronicznej e-mail Klienta, który zawarł Umowę o świadczenie usług elektronicznych dotyczącej prowadzenia Konta, stosowną informację na temat zmiany Regulaminu.
  3. Zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw Klientów korzystających ze Sklepu przed dniem wejścia w życie zmian, w szczególności nie będą miały wpływu na złożone lub zrealizowane Zamówienia. Zamówienia przyjęte do realizacji obowiązuje Regulamin aktualny w chwili złożenia Zamówienia.
  4. Klient jest uprawniony do niezaakceptowania zmian Regulaminu. Złożenie Zamówienia po otrzymaniu informacji o zmianie Regulaminu oznacza akceptację jego treści.
  5. Wszelkie prawa do treści cyfrowych, prawa do nazwy i znaku towarowego Sklepu Internetowego, prawa do elementów graficznych, prawa do oprogramowania oraz prawa w zakresie baz danych przysługują Sprzedawcy.
  6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za:

1)    przerwy w prawidłowym funkcjonowaniu Sklepu oraz nienależyte wykonywanie Usług, spowodowane siłą wyższą, w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami,

2)    przerwy w prawidłowym funkcjonowaniu Sklepu oraz nienależyte wykonywanie Usług na rzecz Klientów niebędących Konsumentami, spowodowane czynnościami technicznymi lub przyczyną leżącą po stronie podmiotów za pomocą których Sklep świadczy Usługi,

3)    korzyści utracone przez Klienta niebędącego Konsumentem,

4)    następstwa wykorzystania danych dostępowych do Konta Klienta przez osoby trzecie, w przypadku gdy weszły one w ich posiadanie w następstwie naruszenia postanowień Regulaminu przez Klienta,

5)    szkody spowodowane naruszeniem przez Klienta postanowień Regulaminu.

  1. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać praw przysługujących Konsumentowi.
  2. W przypadku niezgodności postanowień Regulaminu z przepisami obowiązującymi w kraju Konsumenta, zastosowanie znajdują właściwe przepisy miejscowe. Wszystkie ewentualne wątpliwości tłumaczy się na korzyść Konsumenta.
  3. W przypadku niezgodności postanowień Regulaminu z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, stosuje się te przepisy.
  4. W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają przepisy polskiego prawa powszechnie obowiązującego.
  5.  W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają przepisy polskiego prawa powszechnie obowiązującego, a w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2020.344); Ustawy o Prawach Konsumenta, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U.2022.2509) oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  6. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 04.04.2024 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAŁĄCZNIK nr 1

INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY / WZÓR POUCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

 

Prawo odstąpienia od umowy

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie towaru.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas

Lisa Mayo Sobczak Spółka Jawna, ul. Karniszewicka 78A

 95-200 Pabianice

kontakt@lisamayo.pl

o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).

Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na naszej stronie internetowej www.agagrzelak.pl. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Proszę odesłać lub przekazać nam towar, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo towar przed upływem terminu 14 dni.

Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około 20 PLN.

Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

 

 

 

 

ZAŁĄCZNIK nr 2

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

 (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

 

Adresat: 

Lisa Mayo Sobczak Spółka Jawna, ul. Karniszewicka 78A

95-200 Pabianice

 Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*) umowy dostawy następujących towarów(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów(*)/o świadczenie następującej usługi(*)

 Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

 Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

 Adres konsumenta(-ów)

 Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

 Data

(*) Niepotrzebne skreślić.

Darmowy transport
Transakcje powyżej 350 PLN
Wsparcie online
Wspieramy online 8.00-16.00
tel. 578 552 642
Bezpieczne płatności
Zabezpieczamy wszystkie płatności